Copyright © 2020 Ságvár Község Önkormányzata

Ságvár Község Önkormányzata
Látogatóink száma:

A "Hazai legjobb teljesítménytúra" elismerő címet nyerte el 2021-ben

a Túrák Ságváron - Megalöszölő/Löszölő/Tökölő!

KÖSZÖNJÜK!

A   túrák   megrendezésének   ötlete   még   valamikor   a   kétezres   évek   elején,   egy   baráti   társaság   körében   merült
föl, a Vértes-hegység lankáin barangolva.
Sokan   nem   is   sejtik   milyen   szép   helyek   találhatók   Siófokhoz   ilyen   közel.   De   jó   lenne   ezeket   megmutatni
másoknak!   Mindez   persze   kezdetben   nem   volt   több   álmodozásnál.   Röpködtek   a   jobbnál-jobb   ötletek,   majd
végigvettük a dolog buktatóit, és ahogy az legtöbbször ilyenkor lenni szokott, az egész feledésbe merült.
Aztán   2005   novemberében   megalakult   a   Ságvárért   Egyesület,    és   ennek   az   egyik   hajdani   túrázó   is   tagja   lett.
Az   egyesület   célkitűzéseiben   pontosan   ilyen   feladatokat   vállal   magára,   az   anyagi   és   személyi   háttér   pedig
biztosítja   a   sikeres   lebonyolítást.   A   tagság   lelkesen   fogadta   az   ötletet.   A   gyűlésen   két   táv   megrendezését
határoztuk    el.    Az    egyik    egy    32    kilométeres    középtávú,    a    vállalkozóbb    kedvűeknek,    illetve    a    túrázást
versenyszerűen űzőknek, felkészítés gyanánt.
Sokat   töprengtünk   a   névadáson.   Nem   akartunk   híres   emberek,   vagy   tájegységek   neveit   adni,   mivel   ezek
megszokottak,   sablonosak.   Mi   valami   különlegesebbet   szerettünk   volna.   Mivel   az   átlagosnál   gazdagabb
történelmi   múltunk   lenyomatait   a   környék   löszfalai,   mélyútjai   és   szurdokai   rejtik,   adódott,   hogy   a   lösz   szó
valamilyen formában szerepeljen benne.
Egy   zalai   túra   neve   (Csesztregélő)   alapján   alkottunk   egy   műszót,   ami   egyszerű   és   felkelti   a   figyelmet.   Így   lett
Löszölő . Szójátéknak sem utolsó.
Erre   rímel   a   másik,   17   kilométeres   táv   neve:   Tökölő .   Ezzel   gondoltunk   a   kezdő   túrázókra,   idősebbekre,
családosokra. Szintidő nincs, így még a név is találó.
Elhatároztuk,   hogy   az   eseményt   nyáron   (2007.   július   7.)   rendezzük   meg.   Ősszel   és   télen   az   erdőben   folyó
intenzív    vadászat    miatt    nem    engedélyezik    a    túrát,    tavasszal    a    szokásos    túradömping    riaszt    el    a
megrendezéstől.   Marad   a   nyár,   amit   a   várható   hőség   ellenére,   a   Balaton   közelsége   miatt   nyugodtabban
vállalhatunk be.
A   munkálatokat   2006   őszén   kezdtük   a   túra   útvonalának   bejárásával   és   lemérésével.   Ekkor   még   kezdetleges
módszert   alkalmaztunk:   kerékpárral   mértük   le   a   távot,   a   szintadatokat   térképről   olvastuk   le.   Egyeztettünk   a
területek    tulajdonosaival,    majd    beindítottuk    a    túra    reklámozását.    A    TTT    évente    megjelenő    esemény-
naptárába   és   honlapjára,   valamint   a   Magyar   Turista   júliusi   lapszámába   kerültünk   be.   Különböző   túrákra
szórólapokat vittünk és helyi újságban is hirdettünk.
Apró    újításokat    alkalmaztunk    az    igazolófüzetekben:    A    szintvonalábrán    különböző    színekkel    jeleztük    az
útvonal    minőségét    (fekete    –    betonút,    piros    –    földút,    zöld    –    ösvény,    mező,    stb.).    A    füzet    hátoldalán
matricadarabkák    beragasztásával    (A    nyolc    szegmens    a    római    kori    erődítményünk    alaprajzát    adta    ki.)
igazolhatták   az   ellenőrzőponton   való   áthaladást.   A   díjazások   ( oklevelek,   kitűzők) a   teljesítések   számához
lettek    kötve.    Kisebb    tereprendezés    (szemétszedés,    kaszálás,    gallyazás)    és    a    túra    útvonalának    teljes
hosszában történő kiszalagozása után, tűkön ülve vártuk, hogy elérkezzen a nagy nap.
LÖSZÖLŐ/TÖKÖLŐ/MEGALÖSZÖLŐ

TÚRÁK Ságváron és környékén

Hazai legjobb teljesítménytúra 2021
2022.03.01
A "Hazai legjobb teljesítménytúra" elismerő címet kapta meg 2021-ben a Túrák Ságváron -
Megalöszölő/Löszölő/Tökölő teljesítménytúra, amely 2007 óta minden év júliusában Ságvár és környékének
legszebb és legérdekesebb helyeire kalauzolja el az érdeklődőket.

Ezúton is köszönet Bognár Zsolt Bogesz főszervezőnek, a Ságvárért Egyesületnek valamint az önkéntes
segítőknek, hogy minden alkalommal szívüket-lelküket beleteszik a túra megszervezésébe és lebonyolításába. A
túrán résztvevők nem csak a csodálatos természeti környezetünkben gyönyörködhetnek, de minden alkalommal
dicsérő szavakkal méltatják a közösséget, a szervezést is.
  2022-ben pedig már 15. alkalommal várjuk az érdeklődőket valamelyik túratáv leküzdésére!